کمپینهای CPA یا Cost Per Action نوعی از تبلیغات آنلاین هستند که با هدف ایجاد یک کنش مشخص انجام میشوند. در این مدل از قرارداد شما به ازای هر کنش هزینهی مشخصی را پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال، تعداد سفارشهای جدیدی که به ازای یک محصول مشخص روی سایت شما ثبت شده یا تعداد دفعاتی که کاربران در اپلیکیشن شما عضو شده یا داخل آن عملیات مشخصی را انجام دهند. این کار ریسک شما را پایین میآورد و این تیم تبلیغاتی است که ریسک بالا رفتن هزینههای تبلیغات را متحمل میشود. در این روش تنها لازم است بدانید هر کنش برای شما تا چه اندازه سودده است. ابتدا با تخصیص یک بودجهی محدود کمپین شما در بسترهای مورد نظر تست میشود. برای این منظور بنر، پیام تبلیغاتی، کپشن و ادبیات مختلف و همچنین کانالها و صفحات متعدد تست میشوند تا قیمت بهینهی کنش به دست آید.