CPC که مخفف Cost Per Click است به نوعی از کمپینهای تبلیغاتی اشاره دارد که در آن به ازای تعداد کلیکی که جلب شده باشد پول پرداخت میکنید. به عبارتی در این روش ریسک تبدیل کردن افرادی که محتوای تبلیغاتی را دیدهاند به افرادی که توجهشان جلب شده و کلیک کردهاند را بر دوش آژانس تبلیغاتی میگذارید. حالا شما مطمئن هستید بودجهی تبلیغاتی خود را به طور موثرتری هزینه میکنید. کوتاهکنندههای لینک عمدتا کار شمارش کلیک را نیز انجام میدهند. اما اگر بخواهید کانالهای متفاوت را بیازمایید و هزینههای خود را به مرور بر اساس بازخوردی که میگیرید کاهش دهید، نیاز است تا تعداد کلیکها را در هر کانال به طور مجزا داشته باشید. سیستم تبلیغاتی ادونچر همراه با سرویس کوتاهکنندهی لینک اختصاصی خود این امکان را به شما میدهد و شما پس از هر کمپین خواهید توانست تعداد کلیکهای هر کانال و بازدهی آن را به طور مجزا رصد کنید